Old folks home :)


Assalamualaikum .. Hello those peeps :D Kita kan , kita kan gi lawatan ke Rumah Orang Tua . Balik dari lawatan , terus bukak Internet .. Semangat nak bercerita katakan :P . Semalam kat sklh , time ckgu bagi taklimat , terasa mcm tempat tuh seram sngt . Yelah , nme pon "Rumah Orang Tua" , jadi penghuninyer pon warga emas lah kan . Kalau dah warga emas tuh , faham-2 je lah -_- . Tak paham jugak ? Buat-2 paham jolahh .. Act , tempat tuh tak adalah 'seram' seperti yg dijangkaan , ianya lebih kepada menyayat hati ;( . Dah nama pon , menyayat hati , sah-2 lah kitaorg nangis . 

Aku keluar dari rumah lewat sikit *salahkan Nada !* Sampai sekolah ramai dah dtg , tapi aku bukannyer lewat sngt . Cikgu bahagikan murid-2 kepada beberapa kumpulan . Aku dpt satu group dgn geng-2 aku *lompat ! So , aku ckp kat kekwn aku "korang , tunggu aku tau . Jangan tinggal aku" . Mcm biasa diorg , takut-2 aku =.= Roti + dua botol air mineral sebagai sarapan ^_6 . Sebenarnyer , nak naik bas Dina , tapi itu utk lelaki jer -,- . pastu naik lah bas lain . Tempat duduk aku , sebelah saluran aircond . Bunyi nyer ,, hmm tak pyh ckplah kan !@#$% Dalam bas , duduk sebelah Alia , depan Hajar & Syafiqah , belakang Naja & Nadiah . Mulut kitaorg tak berhenti mengunyah , ada jer org derma makanan . Terima kasih :) Bila , bas dah jalan , Alia mula sibuk dgn henpon dia . So , aku amik headset dgr lagu . Ingt , nak tidur tapi perjlnan tuh sekejap sngt ! Aku pon text lah dia ;) Dia balas , but lambat +_+. Memang kebiasaannyer dia mmg begitu . 



Setiap group , akan ada 2 org ckgu yg akan jaga . Sedang aku salam pakcik dan makcik tuh , ada text masuk . Weee , text dari dia lah *senyum sampai ke telinga* :) Ehh , lari tajuk pulak :P lawat sorang pakcik nih , kesian betul tgok dia :( First time nmpk dia , mmg aku rasa sayu . Tapi , aku tahan jelah . Bila aku nmpk Hajar & Syafiqah nangis , aku dah tak bley tahan . Tisu aku pon dah nak habis , yelah kekwn aku mintak sebab nak lap air mata :( . Tapi yg paling sayu bila pakcik-2 tuh menangis . Yelah , mestilah diorg teringt kat anak-2 diorg . Kitaorg kena lawat org-2 tua tuh , dari satu katil ke satu katil . Kena lah salam diorg , budi bahasa budaya kita ;) Ada yg tangannyer ibarat tulang o.0. Tapi , tak semua aku salam dan cium tangan diorg . Atas sebab-2 tertentu -.- . Pastu kita text lah kat dia , "sedih , smpai terkeluar air mata kita ;( " Dia reply , "sedih? apa yg sedih nyer ?" Then , blablabla . Lawat kat katil seorg makcik , makcik tuh kan glamour ! Pakai makeup , you know . Dia siap tanya aku lagi , "nama siapa?" Hahahaa #) . Adalah , some katil yg berbau sikit , tahan jelah =.=



That's all from me . Kalau nak tgok gmbr-2 lain , yg telah diedit . Tgok kat twitter aku erk = @NadiahTajuddin
♥ Lots Of Love , Nadya Nadyra ♥