Make 0ver !

muka aku lps disolak bertukar jadik secntek Barbie !
KORANG ! terkejut tak ? x ? x perlah korang buat-2 terkejut jer :P Aku rasa semua org dah thukan aku ditawarkan jadi model .. Ader sesiapa yg x thu ? Klu yg x thu tuh, korang bleh tgk sendiri kat fb aku erk ... Tapi hari nih, aku nak cerita semua dari A-Z ... Supaya x wujud gosip-2 liar , got it ? Good , ok let's begin..

Ok mesti ramai yg tertnyer-tnyer camne aku bleh dpt jadik model nih , mcm nih jiran sebelah rumah aku nih , dia amek Kursus Solekan ... Then , ckgu diorg perlukan seorng model ... jadi dia nak ambek aku dgn adik aku jadik model dia .. Adek aku mula-2 x nak , bab dia malas ... Jadi aku gi sorang jer lah .. Sampai kat sana, aku ingat aku jadi model utk jiran aku tuh jer, rupanyer ckgu dia tetiba suruh aku jadi model kat depan hall tuh .. Ckgu tuh ckp aku comel bab tuh aku terpilih :D How do you imagine , berada di hadapan kakak-2 yg senior ? ditambah pulak dgn flash kamera -2 tuh , malu seyh ...

Lepas tuh , aku disolekkan ala pengantin .. OMG , make-up pengantin kan tebal , of course its tooks a long period of time .. Dahlah ddk kat dpn sekali, kena dongak kepala pndang lampu-2 tuh , silau ! Penat jugak kena tadah muka .. Tapi part yg paling memilukan , waktu pndang atas tuh , uuh , mmg x dpt digmbrkan betapa "sedap" nyer , muka aku ditonyoh ... korang thu x nak pakai bedak sje , dah setengah jam ! Tuh blum msuk part lain lgi .. 
Okey tiga jam telah berlalu , aku pon dah x senang ddk nih , mulut pon dah kering bab x ckp sepatah pon & berada kat bwh aircond .. Okey done ! Muka aku dah siap disolek .. Aku dipakaikan TIARA mcm pengantin .. Cer tgk gmbr kat bwh nih ...




 Malas nak ckp pasal benda tuh lgi .. Ok, pergi mkn aku x bleh nak tanggalkan make-up tuh bab perut dah berdrum mintak diisi .. So , mkn jelah dgn make-up tuh, nasib baek x der org gelakkan .. Mkn kat tepi jln, hbs berpeluh . Jadi bila kita lap peluh tuh , make-up jadi comot , biarlah, nanti nak cuci jugak ..
Ok, lepas mkn tuh, cuci muka & get ready utk make-up sekali lgi oleh jiran aku .. Pttsss ! Jgn bgthu sesiapa tau waktu aku disolek tuh, aku tertidur smpai ternganga mulut pulak tuh .. Hehe , teruknyer perangai perempuan nih .. :P
Done first day , day two korang bleh pergi sendiri kat bloq adek aku .. Tapi jgn ader sesiapa yg follow dia erk !

♥ Lots Of Love , Nadya Nadyra ♥