Long Journeys



hello peeps ! Semalam , aq bosan giler ddk rmh .. Mula-2 Irfan ajak main basikal , aq pon ikut jelah .. Nanti dia kena culik dgn mamat bangla , aq yg kena mrh ! [ utk pengetahuan semua Irfan bru 3 thun ] Then, aq mls nak tunggu adek perempuan aku kat rmh bab dia tuh terhegeh-2 .. Tulah lmbt bersiap sngt, kang dah kena tinggal :P . Hohoho .. aq mmg sentiasa kejam .. Ok , adek aq dah merajuk bab aku tinggal dia :( .. Irfan bwk basikal punyer lah laju , smpai aku pon dah semput nak kejar dia .. Huh , huh ! Dlm perjlnan nak blek rmh , *utk pujuk adek aku .. Ader satu kereta kancil , bwk laju sngt .. Aku ckp kat Irfan "stop" tapi, dia degil .. Time tuh mmg panik giler aq ckp .. kereta tuh mmg dekat giler dgn Irfan ! Klu diikutkan mmg aku nak tolak Irfan , mcm dlm cerita Indon tuh , tapii x bleh bab aku terlalu panik ! Klu tgk muka aku time tuh , mmg lawak giler arr ... Aku terjerit-2 panggil nme Irfan ... Syukur , Irfan dpt belok .. klu x mmg arwah aku ckp ... Seram giler time tuh , meremang bulu roma aku !
So , blek rmh aku cerita kat Nada, dia buat muka blur jer ! Huh, org cerita punyer lah semangat dia buat endah x endah jer ! Sabar jelah .. Nasib baek Irfan x trauma ! Hohoho .. wokey , aku dah simpan basikal x nak main dah , kecut perut ! Pastu, aku jln kaki jer dgn adek perempuan aku .. Terjumpa pulak dgn kwn adek aku .. Adek aku pon bongok bukan nak tegur diorg pon , kan dah kena SOMBONG dgn diorg ! Penat berjln dlm taman tuh , kitaorg nak cuba jln laen pulak .. So , aq yg dh gaban nih cadangkan berjln kat jln bru tuh ... So, ingatkan bleh lah jln-2 kat situ dgn damai .. tapi lgi seram sebab jln tuh sunyi .. Kitaorg nmpk ader sorang laki tuh , berhentikan kereta dia .. Kitaorg dah cuak nih .. masing-2 pegang Irfan kuat-2 .. takut kena culik .. Kitaorg jln laju-2 .. smpai Irfan terjatuh ! nasib x nangis.. huh, suspen ! Nak smpai kat penghujung jln tuh, punyelah jauh.. Dahlah kat hujung ader anjing .. Erk ! So, kitaorg x berani nak jln jauh lgi .. Apa lgi, kitaorg redah jer kat seberang tuh.. Dahlah longkang dlm ! Bila dah selamat mendarat kat tmpat selamat ckit, kitaorg x tunggu lama , terus bukak langkah seribu ! Punyerlah laju kitaorg lari.. Cuma Nada jer yg jauh tertinggal kat belkg sebab dia bwk basikal Irfan..

Huhu ... tulah aktiviti kitaorg ! Apa-2 pon , janji happy :D

♥ Lots Of Love , Nadya Nadyra ♥